Eerste weekje Sydney!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu Eerste weekje Sydney!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu

Eerste weekje Sydney!!!

Blijf op de hoogte en volg Melissa

19 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Hoi Iedereen,

wauw de tijd vliegt hier echt ik ben alweer 1,5 week in Sydney!
and I' m still loving it!!!!

afegleopen zaterdag ben ik mee geweest met een Whale Watching tour,
eerst zagen we heel lang niks en die man van de boot begon al te vertellen dat als we niks zouden zien dat je dan gratis nog een keer mag mocht net zolang tot je een walvis zag...
Dus ik begon natuurlijk al een beetje teleurgstelt te raken en opeens was het: WHALE WHALE WHALE!!!!!
en ja hoor ik zag in de verte die water omhoog spuiten en dat was zo indrukwekkend,
het leuke is dat die beesten ongelovelijk nieuwschierig zijn dus ze kwamen al snel naar de boot toe, echt vlak langs waar ik stond zwom er 1,
echt dan past er echt geen grotere grijns op je gezicht! En toen we weer terug gingen varen zagen we nog een moeder met haar kind :)
Dat kind was echt aan het springen dat was zo gaaf om te zien!

Het moest ook wel zo zijn dat ik walvissen zou zien want mijn dag begon dat ik ergens onverwachts op een grote markt terecht kwam waar Mamma Mia uit de speakers schalde dus mijn dag kon niet fout gaan als hij zo begint toch!?

Er kwam een Duits meisje op de kamer dus ik ben samen met haar naar Bondi Beach gegaan...
maar helaas voor de mensen die denken dat het zo geweldig is want ik vond het persoonlijk een beetje tegenvallen! Tuurlijk was het mooi om te zien maar het is heel klein en smal, tijdens het kijken naar Bondi Rescue dacht ik dat het gigantisch was en ja de knappe mannen in strakke zwembroekjes heb ik ook niet gezien...
En s'avonds sloot ik de dag af door mee te gaan met een groep van mijn hostel voor ene drankje!! Kom op gratis Vodka Lemon wie wil dat nou niet!?

Ik had van Eva dat duitse meisje haar Multi travel pas gekregen die was nog 3 dagen geldig en zij ging al weg en daarmee kan je onbeperkt reizen dus gister dacht ik: waar zal ik is heen gaan?
Dus toen kwam de avonturier in me naar boven en ben zomaar op ene Ferry gestapt en gekeken waar ik uitkwam. OMG dat was zooooo een goede keus ahaha
Ik kwam aan in Watson Bay, een klein smal strandje met bootjes en palmbomen, echt een soort paradijsje moet je je indenken
Dus ik lekker wandelen, godzijdank had ik genoeg drinken mee genomen want het was 29 graden en windstil, en toen kon je bovenlangs de kliffen lopen! Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe mooi dt was...
Geweldig, amazing, mooi, prachtig, schitterd, geen idee wat het het best omschrijft!
Je kwam dan ook nog door een heel stuk bos en opeens zie ik naast me de bosjes heen en weer bewegen dus ik was gelijk op en top alert want wat zat daar????
eigelijk wou ik liever wegrennen want je weet maar nooit maar toch won de nieuwschierigheid het en ging ik dichtbij kijken wat er zat,
het was echt een gigantische beest van zeker een halve meter want ik kon het eind niet zien! Ik turen turen turen omdat ik niet duidelijk kon zien of het nou een slang of een hagedis ofzo was en nou toen kwam de kluns in mijn weer naar boven, want ja dat ben ik he,
ik had dus mijn sjaal om mijn middel geknoopt (soms moet ie even over mijn schouders, wil niet TE bruin terug komen voor jullie ;D) en terwijl ik ingespannen met mijn neus haast in de struiken naar dat beest sta te kijken kriebelt die sjaal tegen me benen!
Nou ooit in Bali toen ik dacht dat er een haai zat heb ik olympische snelheden gehaald met zwemmen maar ik zou het ook zeker niet slecht doen met hoogspringen haha
Wat het nou uiteindelijk was? geen idee ik geloof dat ie niet zo gecharmeerd was van mijn gespring inclusief gilletje dus toen ik weer keek was hij weg...

En hoe heerlijk is het dan als je je dag afsluit met een gigantisch Italiaans ijsje?
Ik ging samen met een Italiaan en 2 Spaanse meisjes naar die ijssalon toe...
echt ze zouden bakjes bij de deur moeten geven tegen het kwijlen hahaha
Ik had bijvoorbeeld Bounty en Chocolat Dream hmmmmmmm

Aan het begin van mijn reis twijfelde ik of ik er wel goed aan deed om op elke plek wat langer te blijven, want ja ik heb altijd een beetje het idee dat een echte backpacker na een dag of 3 weer weg gaat en ik blijf meestal ergens 1 a 2 weken... dus ja ik zie misschien minder plaatsen
Maar na gister weet ik het zeker:
Tijd is het allermooiste gegeven op zo een reis,
Tijd hebben om van de toeristen dingen af te wijken
Tijd hebben om ook echt even stil te staan en te genieten
en bovendien Tijd hebben om je eigen pad te bewandelen en echt te zien...

Liefs,
Melissa

  • 19 Oktober 2012 - 07:18

    Jolanda:

    o, melis wat heerlijk om op de vroege ochtend je geweldige verhaal te lezen. en wat heerlijk dat je je het zo naar je zin hebt. volgens mij is het een goede keuze geweest om voor dit land te kiezen!!! geniet van alles daar en tot je volgende verhaal. dikke kus vanuit een natte en donkeren en koude en drukke hoofddorp. xxx

  • 19 Oktober 2012 - 10:55

    Mama :

    Wat een waanzinnig leuk reisverslag heb je geschreven. ik had natuurlijk al een heleboel dingen gehoord,maar zoals jij alles op schrijft , ik zat in mijn eentje gewoon te lachen . en wat heb je al veel gezien en meegemaakt! Ik kijk nu al uit naar je volgende reisverslag. en misschien een tip!!! misschien moet je het in boekvorm gaan uitgeven hahaha. doeiiii schat xxxxxxx

  • 19 Oktober 2012 - 10:55

    Mama :

    Wat een waanzinnig leuk reisverslag heb je geschreven. ik had natuurlijk al een heleboel dingen gehoord,maar zoals jij alles op schrijft , ik zat in mijn eentje gewoon te lachen . en wat heb je al veel gezien en meegemaakt! Ik kijk nu al uit naar je volgende reisverslag. en misschien een tip!!! misschien moet je het in boekvorm gaan uitgeven hahaha. doeiiii schat xxxxxxx

  • 19 Oktober 2012 - 10:55

    Mama :

    Wat een waanzinnig leuk reisverslag heb je geschreven. ik had natuurlijk al een heleboel dingen gehoord,maar zoals jij alles op schrijft , ik zat in mijn eentje gewoon te lachen . en wat heb je al veel gezien en meegemaakt! Ik kijk nu al uit naar je volgende reisverslag. en misschien een tip!!! misschien moet je het in boekvorm gaan uitgeven hahaha. doeiiii schat xxxxxxx

  • 19 Oktober 2012 - 10:56

    Mama:

    Sorry 3 keer geklikt haha

  • 19 Oktober 2012 - 12:38

    Mercedes:

    Wat leuk om dit te lezen! Ik vindt het zo leuk om je op deze manier te kunnen volgen. En die plezier die je hebt daar, geweldig. Groetjes Mercedes

  • 19 Oktober 2012 - 18:09

    Pap:

    Mel, wat een ontzettend leuk reisverslag, je hebt talent voor schrijven, een paar verslagen verder en je kan er een boek van maken (f.Dessing eat your hart out ).
    Wat jij mee maakt in een week, maakt een normaal mens niet mee in een jaar..
    Ik hoop gauw weer wat van je te lezen.Doei meisieXXXX

  • 20 Oktober 2012 - 08:19

    Rosa:

    Wow meid dit is nog maar het begin !! Echt gaaf" je geniet enorm zo te horen . Wacht met smart naar je volgende verslag . Dk xx

  • 20 Oktober 2012 - 11:11

    Jose:

    Wat een belevenissen, heel leuk om te lezen en uiteraard zijn wij heeeeel nieuwsgierig naar alle foto's. Ok, nog een klein jaartje wachten (minus 1,5 week, haha)

  • 21 Oktober 2012 - 19:10

    Karin Breedijk:

    Wat heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt lieverd!
    Ik vind het zo knap dat je dat allemaal durft. En die sprong plus gil had ik natuurlijk graag gezien!
    Ik blijf je volgen! Dikke knuffel! Karin.

  • 21 Oktober 2012 - 21:31

    Pauline:

    Hoi Melis,

    Wat ziet het er allemaal geweldig uit (inderdaad: de walvis!!) Wat ben je toch een geluksvogel! Je reisverslagen zijn - zoals we al verwachtten natuurlijk - superleuk om te lezen. Ik krijg zin om ook op het vliegtuig te stappen! Fijn dat je er zo met volle teugen van geniet. En wat een goede zet dat je het programma niet te vol hebt gepland. Je doet zóveel nieuwe indrukken op, en je moet natuurlijk ook even wennen aan de andere taal en het klimaat. Leuk dat je al contacten hebt gelegd. Dit zal je steeds makkelijker afgaan, net als het Engels, let maar op.
    Ik wens je nog een prachtige tijd. Houd ons op de hoogte dan kunnen we ons vanuit herfstig Nederland opwarmen aan je prachtige verslagen en foto's.

    Enjoy, take care and have fun!!

    veel liefs,

    Pauline

  • 22 Oktober 2012 - 09:36

    Annet:

    hey Melissa,

    jeetje meid , ik heb altijd geroepen...ik heb ergens in mijn leven een foute move gemaakt maar kon nooit echt zeggen Waar het fout ging! Nu ik jou verslag zo lees weet ik het opeens.....dat avontuur dat heb ik toch maar mooi gemist, je gaat niet meer bagpacken als je weet dat je niet alleen je eigen rugzak op je rug gebonden krijgt (ook nog drie van je kinderen!!!!!)en tegen de tijd dat die schattige nichtjes van jou geheel zelfstandig zijn loop ik met een rollator en valt zo'n klif weer niet te nemen....dus duidelijk een gemiste kans ;-(

    je vertelt het geweldig....zonder foto's te zien heb je er als lezer toch een prachtig beeld bij.
    Oma was helemaal onder de indruk dat ze met je gepraat had , dat ging dr petje toch echt ff te boven
    maar ze heeft er enorm van genoten.

    om jouw vast en zeker zonnige dag Nog zonniger te maken het is hier enorm herfst.....regen wind en nu zeer laag hangende bewolking ...zo laag dat je ...hier bij ons de overkant van de weg niet ziet , dus Nederland is nog kleiner geworden dan het al was...

    lieve Melis, geniet en blijf ajb schrijven zoals je nu doet dan kijk ik lekker over je schouder mee deze reis nee ik zal niets zeggen en je natuurlijk af en toe wat privacy gunnen want dr zijn dingen die ik niet Wil weten haha
    wees voorzichtig maar bovenal GENIET!!!!

    knuffel,

    Annet




  • 23 Oktober 2012 - 19:48

    Opa En Oma Breedijk:

    hallo melissa
    eindelijk een berichtje van oma en opa wat maak jy daar veel mee ;mooie dingen enge beesten verveelede sjaaltjes die je flink laten schrikken maar uit jou verslagen lees ik dat je het reuze naar je zin hebt en nu op naar de paarden ik zou zeggen zet hem op he heel veel plezier wij duimen voor je groetjes enveel liefs van oma en opa een klein petje is al binnen doei he.
    p s iendelijk kan ik verzenden heeft je vader mij net geleerd ha ha ha .
    laat je ons even weten wanneer die koe in jou lasso hangt ?

  • 25 Oktober 2012 - 21:37

    Oma Breedijk:

    hallo melissa ik hoorde dat je naar je tweede stekkie gaat dus mail ik je nog maar even om je heel veel succes te wensen.het wordt vast spannend en ook heel erg leuk dus zou ik zeggen zet hem op bij cowboy jimmy en blijf op je paard zitten he ? melissa oma wenst je een hele fijne en goede reis heel veeelplezier en hou je koppie er bij he heel veel lieve groetjes van oma en natuurlijk ook van opa wij duimen voor je hoor? toy toy toy he doei .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Melissa

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 9005

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 30 Maart 2015

African Bush Life

08 Oktober 2012 - 06 Mei 2013

Australië

Landen bezocht: