Bye Bye Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu Bye Bye Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu

Bye Bye Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Melissa

26 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Hoi Iedereen!

Ja ik weet dat de titel niet helemaal klopt aangezien ik hier nog 2 dagen ben maar waarschijnlijk zijn die alweer voorbij voor je Sydney kan zeggen!

Ontzettend bedankt voor alle reacties, echt heel erg leuk om te lezen
en nu voor jullie weer even een update om te lezen:

Na mijn vorige verslag, waarin ik als een echte Indiana Jones zomaar de ferry had gepakt en ergens heen was gegaan, ben ik naar Manly gegaan.
Ik had er goede verhalen over gehoord dus ja dan wil ik het ook zien natuurlijk, maar ik kwam daar en het zag zwart van de toeristen,
figuurlijk maar ook letterlijk want iedereen ziet er uit als een bounty
(sorry wil jullie niet meer deprimeren maar het blijft hier maar prachtig weer)
Dus ik dacht dit is niks voor mij,
Op naar de Manly Scenic Walk!!!
En ook dit keer bleek mijn besluit een schot in de roos want het was prachtig!
Aan die kant van Manly is er veel minder wind dus het was heerlijk,
overal strandjes, kaketoes, salamanders
en op een gegeven hoor ik een vreemd geluid (ja ik heb wat met vreemde geluiden) zie ik opeens zo een gigantische op een dinosaurus lijkend beest! dat was dus een water dragon
Nou jullie begrijpen dat werd druk fotos nemen want dat zie je niet elke dag en toen ik weer verder liep compleet in gedachte verzonken,
stond ik er bijna op een!!!!!!! maar ik heb mijn gilspieren al iets beter onder controle dus er kwam geen geluid over mijn lippen ;)
Maar op een gegeven moment keek ik op mijn horloge en bleek dat ik tijdens al dat met open mond rondkijken (vliegen komen pas in november dus het kan nog) al meer dan 3 uur aan het rondlopen was... *zucht* dat betekent... ook dezelfde tijd doe je erover om terug te komen. Eind van de dag moest ik zelfs nieuwe schoenen kopen omdat mijn zolen gewoon bijna weg waren van die stenen en rotsen waar ik op en over geklommen ben...

Ow mijn verhaal begint nu al weer kilometers lang te worden

Het weekend heb ik niet zoveel bijzonders gedaan
ik ben op pad geweest met Julia & Julia 2 duitse meisjes
Bondi Beach, Paddington Market, Sydney Tower, Vuurwerkshow (waar ik heb geleerd hoe je Bloden Mowen zegt) ritje in de monorail, Chinese tuin en relaxen in Hyde park,
Het is toch schandalig dat dit onder de noemer "niet zo bijzonder" valt!?

Maandag had ik een tour naar de Blue Mountains,
wat echt heel gaaf was!
waarom ze de Blue Mountains heten? dat komt door de ecalyptus bomen, door de dauw lijken die blauw licht te geven!
Vooral de Three sisters vond ik indrukwekkend
wat is dat en waarom heet dat zo?
dat zijn 3 rotsformaties en het verhaal gaat dat dat vroeger 3 prachtige dames waren waar de mannen graag voor wouden vechten,
dus hun vader zei prima vecht maar maar ik wil niet dat mijn meiden iets overkomt dus ik verander ze in steen en na het gevecht verander ik ze terug,
Helaas heeft hij het gevecht niet overleefd dus zijn ze nog steeds zo
Ik weet niet wie er wel gewonnen heeft maar lijkt me toch vervelend al die moeite voor 3 rotsblokken...
Toen ik savonds terug was hadden Julia, Julia en Johannes pasta gemaakt dus dat was wel fijn
net als thuis dat ik na een dagje Blokker gelijk kon aanvallen op de heerlijk bloemkool met een gehaktbal!

Dinsdag ging de eerste Julia naar huis dus we hebben nog even tegenover het Opera house een hele reeks hilarische fotos gemaakt en toen afscheid genomen van haar :(

Woensdag was ik weer even een dagje zelf op pad gegaan,
ging weer naar manly en nu de andere kant op gelopen,
die nationaal parken zijn echt prachtig!
en na die hele wandeling heb ik lekker aan het water geluncht...
daarna nog even heerlijk liggen soezen in de zon op Shelly Beach (een strandje iets verder nad Manly beach zelf, prachtig gelegen tussen de bossen en windstil!) en weer terug gevaren met de Ferry!
maar iedereen denkt nu goh wat moet dat heerlijk zijn maar ook ik doe hele zware dingen, denk je eens in dat ik elke dag moet AFWASSEN of bijvoorbeeld mijn WAS doen, ik kan dan wel in de zon op het dakterras wachten tot de wasmachine klaar is maar toch ;)

Gister ben ik smorgens naar de Botanische Tuin geweest en echt Pap jij zou daar je "groene" hart kunnen ophalen!
Zo mooi!, je loopt via de kruidentuin, naar het bloemenpad vervolgens door een tropisch gedeelte,
ik liep daar een paar uur en heb nog niet alles gezien...
en smiddags???? voor het eerst sinds 2,5 week gewinkeld samen met Julia!!!!!!!
oke ik heb op zijn backpackers gewinkeld dus niks gekocht maar het
was toch even heerlijk om voor alle etalages te staan kwijlen :D

Nu ga ik op weg naar Paddy Market, een soort zwarte markt
en zal deze blog een tijdje stil blijven want zondag vertrek ik hier en word ik vanaf maandag omgetoverd in een COWGIRL!!!!
HI-HAAAA
Benieuwd hoe handig ik ben met een lasso?
word vervolgd...

Liefs,
Melissa




  • 26 Oktober 2012 - 07:22

    Jolanda:

    hoiiiiii wat een bijzonder verhaal weer en wat ontzettend leuk om je avonturen te horen(lezen) echt geweldig alsof je zo dichtbij bent in een ver land haha. heel veel plezier en succes met je cursus cowgirl(maar ook dat gaat je lukken) dikke kus uit holland xxx jo

  • 26 Oktober 2012 - 08:53

    Danielle:

    Hee. Leuk te lezen dat je je zo vermaakt! Je weet je prima te redden zo te horen, niet dat ik daaraan twijfelde hoor;) Ik denk dat jij heeel handig blijkt te zijn met een lasso...We wachten de verhalen weer af.... Xxx

  • 26 Oktober 2012 - 10:09

    Mama:

    heeey meissie,je was bang dat je niet meer wist wat je allemaal moest schrijven,of dat het wel leuk voor iedereen was om te lezen,nou ik kan je verzekeren dat het weer een heel leuk verslag is om te lezen.Heel veel plezier bij de cowgirl cursus,ook hierna zullen we vast wel weer hilarische verhalen te lezen krijgen haha. jou kennende........ doeiiiii dikke kus. Mama

  • 26 Oktober 2012 - 17:28

    Rutger:

    Heey Mel.. Wat een ontzettend leuk verhaal! Blij om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar..En toch je schoenen gekocht? ik zei toch dat we je wel kende ;) En achja z'n mooie reis is het afwassen wel waard toch hahaha. Ben ook zeer benieuwd hoe je cowgirl cursus verloopt en kan nu al niet wachten op de hilarische verhalen. Heel veel plezier en geniet ervan zou ik zeggen xxx Je kleine (maar in lengte grotere) Broertje

  • 26 Oktober 2012 - 17:57

    Pap:

    He, Mel, weer een mooi verhaal, en het is wel duidelijk dat je geniet,en dat je de bloemkool nog niet vergeten bent.
    De foto,s van de botanische tuin zijn prachtig, ik denk dat maar eens een werkbezoek gaan plannen aan Sydney, want ik denk dat ik het ook prachtig zal vinden all die tuinen.
    Ga je nu maar voorbereiden op je cursus,want dat zal wel heel anders zijn dan de afgelopen tijd.
    Veel liefs Pap.




  • 26 Oktober 2012 - 21:25

    )ma En Opa Breedijk.:

    Melissa wat een reisverslag maar wel geweldig wat jij daar allemaal ziet .En nu op naar het grote werk .Zet hem op en goede reis en heel veel succes.Groetjes en veel liefs van Oma enOpa Breedijk.

    Tot horens Melissa toy toy toy doei.

  • 27 Oktober 2012 - 18:47

    José:

    Wow Melissa, wat een avonturen. En geniet van het mooie weer hoor, je hebt het verdiend.
    Ben heel benieuwd wie of wat je met de lasso gaat vangen. Zet hem op, en laat ons nog veel genieten van je Australië-avontuur.

  • 31 Oktober 2012 - 21:02

    Karin:

    Hey Melissa,
    Wat kan jij dat toch lekker opschrijven... Misschien na dit jaar een boek uitgeven! Kun je weer geld verdienen voor een volgende reis. Ik ben zo benieuwd hoe je het op de ranch vind! Het weer is hier niet zo best dus ik zou best even naar je toe willen! Niet op een paard dan natuurlijk, ik kijk wel en let op dat er geen slangen in je buurt komen. Hoe is het met de spinnen? Ben je er nog tegengekomen van die grote harige jongens?
    Laat ook even weten hoe het mannelijk schoon is op de ranch he, omdat Bondi Beach een beetje tegen viel. Je weet nooit, zo'n lekkere ruige stoere cowboy....hihihihi!
    Ik wens je heel veel rijplezier meid en ik blijf je volgen hoor, dikke knuffel en howdi of zoiets!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Melissa

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 9006

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 30 Maart 2015

African Bush Life

08 Oktober 2012 - 06 Mei 2013

Australië

Landen bezocht: