Farmstay - Reisverslag uit Tallebudgera, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu Farmstay - Reisverslag uit Tallebudgera, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu

Farmstay

Blijf op de hoogte en volg Melissa

09 December 2012 | Australië, Tallebudgera

Hoi iedereen,

Eindelijk is daar dan weer een reisverslag!
Op dit moment zit ik in Brisbane en ga ik morgen naar Beaudesert om op mijn nieuwe farm te beginnen, mijn telefoon voorspelt 42graden daar dus ik ben benieuwd...

Zucht,
Weg gaan van mijn geliefde caravan (en later luxe villa) was echt rot,
Heb het de afgelopen 3weken echt ongelovelijk naar mijn zin gehad!
Maar als het goed is ga ik in januari weer terug dus dat is een heerlijk vooruitzicht.

maar laat ik wat vertellen over mijn laatste 3weken want het laatst wat ik jullie vertelt heb in mijn verslag was het lawaai midden in de nacht veroorzaakt door een jaloers paard, en iedereen begrijpt dat tussen dat en weggaan een hele hoop gebeurd is...

De volgende nacht was er weer een probleem,
Ik hoorde ineens om 4uur in de vroege ochtend POEF,
Gevolgd door druppelen, ik met mijn slaperige hoofd dacht nog shit het regent dat is jammer... Tot het tot me doordrong dat de koelkastdeur openstond.
Was verdorie mijn pannenkoekennix ontploft,
Dat heerlijke druppelgeluid was pannenkoekenmix wat van de tafel en uit de koelkast droop... Fan-tas-tisch begin van de dag!

Ik ben samen met Justin & Mattias naar the elephant rock geweest,
Mooi om te zien, zo een steen op het strand maar na 15minuten aandachtig staren waren we er nog niet uit waar dat ding elephant rock word genoemd...

Op een andere vrije dag zijn we naar Tamborine nationaal park gegaan en mooi dat dat was,
Iedereen weet wel hoe de Droomvlucht in de efteling eruit ziet, geloof me dit zag er precies zo uit maar dan zonder elfjes... Maar het was precies zo een vallei onderaan de waterval, enige verschilletje was dat ik nergens maar dan ook nergens een electrische rails met wagentjes zag dus we mochten zelf met 30graden lopen, heen ging makkelijk, ja een vallei is benenden maar terug stond het zweet toch wel even op je voorhoofd.

Lamington nationaal park is nog zo een prachtplaats,
Daar deden we een skywalk,
Je loopt dan op een hangbrug tussen de boomtoppen in het regenwoud,
Vooral het trappetje (een stalen ijzeren smalle ladder) naar 30 meter hooge was een uitdaging!

Ik heb zoveel gedaan dat ik iedereen hoor denken wanneer werd er dan gewerkt?
Maar wees niet bang dat deden we ook genoeg....
Zoals die keer dat we een stuk land gingen verbranden zodat er later nieuw gras kan groeien,
Niks aan de hand zei Lisa, alles is onder controle,
En toen ging het stormen... en stond de Tallebudgera brandweercorps in het weiland hahaha
Maar we hebben in 3weken zoveel fikkies gestookt dat ik mezelf nu een ware pyromaan kan noemen.
En grasmaaien was nog nooit zo leuk (wij hebben thuis niet zoveel gras dus voordat je het daar leuk kan vinden ben je al klaar)
Maar op zo een electrische maaier is het toch even anders,
ik heb heel wat rondgescheurd, 1dag zelfs 5uur achter elkaar en toen deed ik ook een heel stuk van het verbrande gedeelte en aan het eind van de rit droeg ik een zwarte legging... 30min schrobben onder de doucne voor je mijn eigen gebruinde benen weer terug zag! 1voordeel van als je gezicht zo zwart is, ik had zo in een prodent reclame gekunt!
Maar wat geeft het? Maaien is enig!
En natuurlijk was ik elke dag druk met de paarden, wassen, poetsen, knuffelen, eten geven, longeren, heeeeerlijk!
En nog een hoop andere kleine dingen gedaan, tuinieren, hindernissen schilderen, tuinieren bij een ander huis...
En we zijn nog in Springbrook nationaal park geweest, we zijn in de rockpools geweest, het strand, en in een glowwormgrot wat heel gaaf was...
Kortom de dagen vlogen voorbij en voor ik het wist had ik afgelopen vrijdagavond een afscheidsetentje bij Lisa thuis!
ik mis nu al al haar heerlijk gemaakte pastasauzen (sorry mam ik eet hier wel italiaans) en de triplechocolat icecream (niks is beter toch dan als je hoort tijdens het grasmaaien; sweetie come eat some icecream!?)
Ja een mooie tijd had ik daar :)
Op naar het volgende avontuur en dan hoop ik in januarii weer terug te zin in Tallebudgera (al alleen voor de plaatsnaam wil je al terug, spreek de g uit als sj en je begrijpt hoe enig het is om te zeggen)

dit verslag was moeilijker dan alle andere want ik ben steeds geneigd om engels er tussen door te gooien,
Mij aan de telefoon hebben is ook erg lachwekkend geloof ik als ik mijn moeder gister hoorde...

Liefs,
Melissa

  • 09 December 2012 - 15:16

    Oma:

    Melissa
    Wat geweldig wat maak jij daar ontzettend veel mee .
    Ik denk dat de tijd voor jou omvliegd .Ikhoop dat je volgende stekkie ook zo gezzelig gaat worden .
    Houd goede moed he Ik vind het geweldig wat je allemaal presteerd.Ik ga nu ook op je feestboek reageren hoor Toi toi Melissa Groetjes van ons Opa en oma doei.

  • 12 December 2012 - 17:27

    Lorenzo Corrado:

    Hoi Melissa!

    Ik vond jou blog via Bart Jonker van Activity International.
    En ik hoorde dat jij tijdens mijn laatste werk week ook aan de slag gaat in Brisbane met het M.A.D.E programma.

    Ik vertrek 17 januari vanuit het koude Nederland en blijf daar 3 weken werken (ik geloof tot 8 februari). Daarna ga ik Surfen in Sydney en kan ik gaan en staan waar wil.

    Tot die tijd veel plezier.

    Groetjes Lorenzo Corrado



  • 14 December 2012 - 00:57

    Erik:

    He Melissa ik heb je verslagen gelezen en vindt het super zoals je het tot nu toe doet.
    Ik wacht in spanning op het eerste verslag over je ontmoeting met de krokodil.
    De rest heb je gehad(koalo,haai,walvis.slang spin en skippy).
    Ga lekker zo verder en ik wacht op een nieuw verslag.
    Groetjes Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tallebudgera

Melissa

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 9000

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 30 Maart 2015

African Bush Life

08 Oktober 2012 - 06 Mei 2013

Australië

Landen bezocht: