Alweer 2013 - Reisverslag uit Tallebudgera, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu Alweer 2013 - Reisverslag uit Tallebudgera, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu

Alweer 2013

Blijf op de hoogte en volg Melissa

19 Januari 2013 | Australië, Tallebudgera

G'day!

Na de warme kerstdagen volgde daarop natuurlijk ook oud&nieuw!
Omg dat was echt een belevenis!!!
30 december ben ik met de nachttrein naar Sydney gegaan,
Gelukkig heb ik heerlijk kunnen slapen, en wat nog gelukkiger was was dat de vieze stinkende man met heel veel borsthaar pas naast me kwam zitten toen we er bijna waren,
En hier heb je een vaste plaats dus hard weg rennen was geen optie want dan word je in de kraag gevat en terug gebracht door een Translink medewerker!
31 december half 7 smorgens kwam ik aan in mijn geliefde Sydney en om 9uur kwam Justin en zijn we een plekje gaan zoeken voor het vuurwerk. Zo vroeg? Ja zo vroeg! Om 12uur worden alle beste plekken al afgesloten omdat er zoveel mensen komen!
Ik was echt in de wolken met mijn plek want we zaten aan het water naast het Opera House,
Het was 32 graden zonder wind dus ik voelde me op een gegeven moment een beetje als de kalkoen met kerst in de oven die ik dit jaar niet gehad heb maar wat geeft het?! Het was top! Later ging het waaien wat erg hilarisch was want alle chinezen met hun paraplus omdat ze bang zijn voor zon hadden het erg zwaar haha
En dan eindelijk na al die uren wachten begon om 21uur het "kinder" vuurwerk, nou zelfs dat krijgen wij niet te voor elkaar in Nederland!
Na dat vuurwerk begon je al een beetje de spanning te voelen en eindelijk gingen we dan aftellen en dat was zooo indrukwekkend, kan het amper geloven dat ik daar echt was! En dat vuurwerk, wauw, waanzinnig, alle kleuren, van de Harbour Bridge, van de boten op het water die ook nog is verlicht waren en vanaf de gebouwen, echt prachtig!!

1januari was ik ook nog in Sydney en heb nederlands oud en nieuw mee gevierd via skype,
Heb nog wat gewinkeld en smiddags om 4 uur ging ik na 36uur zonder slaap weer terug naar the Gold Coast.
Ik was daar om 8uur dua kon mooi even ontbijten op het strand voordat Lisa me op kwam halen :)

Verder beleef ik op dit moment geen waanzinnig spannende avonturen want die beginnen in februari!
Deze maand ben ik aan het werk en op onze vrije dagen zijn we aan het plannen voor onze, jawel, let goed op, ROADTRIP!!!
Ik heb zoveel dingen in het vooruitzicht dat ik het haast niet durf op te schrijven,
het zou te opschepperig klinken....
Ach wat, ik ben gewoon razend enthousiast dus ik vertel het gewoon :D
ik loop de hele dag te glimlachen!

4februari vlieg ik samen met Justin naar Melbourne, daar halen we een campervan op en gaan 6weken rondtrekken!!
door het zuiden, langs de westkust en door het midden terug en echt als ik maar een beetje zou zien van alle fotos die ik heb gezien....

17maart vlieg ik naar Tasmania en hoop daat naar het Tasman nationaal lark te gaan en een tour te doen door een chocolade fabriek... Zei ze likkenbaardend!

22maart vlieg ik naar het zuid eiland van New Zealand en daar zie ik Justin weer en halen we weer een campervan op :)

17 april ga ik naar het Noord eiland van New Zealand en hoop ik naar Hobbitton te gaan, jullie weten wel die schattige huisjes ui Lors of the Rings!

21 april ga ik weer terug naar Australie want dan ga ik 2 weken helpen in bet wildlife park,
Ik ben daar vorige week geweest, mocht gratis naar binnen en heb daar Cait ontmoet waar ik 2 weken verblijf en die me begeleid,
Het eerste wat ze zei was; wil je me Phyton even vast houden? Uhmm ja natuurlijk geen probleem haha
Prachtig mooi park, kijk er erg naar uit om daar te mogen helpen, vooral het dierenziekenhuis waar ik 2 dagen help lijkt me super!

Dan ga ik 5 dagen naar Cairns en snorkelen in het Great Barrier Reef en dan 5 dagen Darwin, helemaal in het noorden en dan ga ik 16 Mei naar Thailand!!!
2weekjes in een pracht hotel en 30 mei kom ik weer naar Nederland!

Waarom eerder? Dat zal ik vertellen,
Na 8 maanden lang rondreizen heb ik zoveel gezien, zoveel mensen ontmoet, zoveel meegemaakt en zoveel fotos dat ik het heerlijk vind om met al mijn verhalen weer terug te keren en hoe heerlijk het hier ook is en hoe goed het ook gaat, het moment om weer op schiphol te komen en de verwachtingsvolle gezichten van mijn lieve familie weer te zien, mama, papa, Rutger, opa&oma en oma, die staan er sowieso en dat maakt me een gelukkig mens,
En laten we eerlijk zijn, het leven is niet gratis maar ik heb besloten alles uit deze reis, deze levenservaring te halen wat er in zit en liever wat korter weg te zijn en alles te kunnen doen en zien dan langer weg blijven en mooie dingen te moeten skippen omdat je anders je slaapplaats niet kan betalen! ;)

Ik probeer jullie op de hoogte te blijven houden hoe alles gaat,
Dikke kus,
Melissa (alias Martha, voor onbekende redenen denken ze dat bij Optus mijn australische netwerk, maar ach, klinkt goed toch? Martha Breedijk from Larchstreet?)


  • 19 Januari 2013 - 05:51

    Wouter:

    Klinkt gaaf Melissa! Toffe dingen in het vooruitzicht. Ik ga vlieg eind/half april als het goed is naar Nieuw Zeeland (Auckland). Zie je misschien daar wel dan!

  • 19 Januari 2013 - 07:51

    Gabi Drager:

    Wat een prachtig verslag weer meis en wat ga ben jij aant genieten, word zo blij van jr verslagrn om te lezen hoe leuk je het heb. Genietse lekker en tot over paar maanden! Heb nu al zin in al je verhalen leuk. Xxx

  • 19 Januari 2013 - 10:49

    Mercedes:

    Ik heb je verslag gelezen, en ik merk dat je er volop van geniet, Heeerlijk toch! Mijn man heeft nu nachtdienst, maar ik laat het hem zeker lezen. Die is inmiddels fan van je geworden ik geloof dat hij graag in jouw schoenen (slipper) had gestaan. Gr Mercedes

  • 19 Januari 2013 - 11:16

    Mam En Pap:

    Wat een leuk verslag Melis,en wat je allemaal in het vooruitzicht hebt is ook niet mis. Ga er heerlijk van genieten allemaal want je hebt zo hard gewerkt de laatste tijd !!!! [ wel jammer dat je krullebolletje niet mee kan nemen hahaha ] En neem maar van mij aan dat ik ook heeeeel benieuwd ben naar jou verwachtingsvolle gezichtje!!!!! als je aankomt op Schiphol.

  • 19 Januari 2013 - 13:20

    Pauline:

    Wat een mooi verslag heb je geschreven. Je kunt zo goed je gevoel overbrengen! Ik beleef het helemaal mee. Echt een super reis. En wat een geweldige dingen ga je nog doen! Hopelijk heb je geen last van de bosbranden?!
    Geniet ervan Melis, time flies as you know..

    groetjes uit nat, koud (en wit, dat is dan wel weer leuk :) kikkerland

    love,
    xPauline

  • 19 Januari 2013 - 13:49

    Jolanda:

    hoi lieffie,
    wat een geweldig verslag weer en wat heb je inderdaad al veel gemaakt en wat een leuke dingen heb je nog in het voor uitzicht!!! en 30 mei ik kijk er al naar uit, staat al op de kalender. geniet nog ff en tot gauw dikke kus uit het koude holland xxx

  • 20 Januari 2013 - 08:58

    José :

    Wow Melissa,

    Nog heel wat te doen dus. En ik begrijp dat je dit wilt delen met iedereen die je lief is hoor. Ben heeeeeeel benieuwd naar alle foto's. Leuk om al je verhalen te lezen. Leef met je mee en hoor. Succes met het volgende gedeelte van je Australië-reis.

    Groetjes vanuit het altijd mooie Rijsenhout (hihi, geintje)

  • 20 Januari 2013 - 12:10

    Jbreedijk:

    Melissa wat geweldig wat een reizen ga jij maken zeg geniet er van hier is het nu hartstikke koud dus jij zit goed he.dertig mei komen we je zeker afhalen Maar doe voorzichtig op al je reizen hoor groetjes van ons en een kus van Opa enOma.toy toy toy.

  • 23 Januari 2013 - 19:40

    Cocky:

    HOI MELISSA, GEWELDIG OM TE LEZEN WAT JE ALLEMAAL MEEMAAKT.
    IK VOLG JE VERHALEN WEL MAAR KOMT ER NOOIT AAN TOE OM TE ANTWOORDEN,NOU, BIJ DEZE.
    GENIET NOG FF VAN JE TIJD,HET IS ZO 30 MEI,DAT ZAL EEN GROTE OMSCHAKELING VOOR JE ZIJN,SOWIESO,HOU JE TAAI EN TOEDELOE.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tallebudgera

Melissa

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 8996

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 30 Maart 2015

African Bush Life

08 Oktober 2012 - 06 Mei 2013

Australië

Landen bezocht: