Roadtrip begint! - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu Roadtrip begint! - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu

Roadtrip begint!

Blijf op de hoogte en volg Melissa

05 Februari 2013 | Australië, Port Campbell

Hoi!,

Het is zover, de roadtrip is begonnen =)
Maar laat ik eerst nog even wat over mijn laatste 2 werkweekjes...
De eerste week waren we druk met fencing (hekken plaatsen) wat echt een geweldige ervaring was omdat we werkte met 2 echte Ozzies !
we weten nu hoe we het beste iemand kunnen vermoorden wat heel nuttig kan zijn haha, onwijs gelachen omdat ze mij lieten geloven dat ze koalas aten, 1000 verhalen gehoord over australie en weet nu dat cockiepiss betekent dat het miezert, ik heb dagenlang geoefend hoe je cow zegt op zijn ozzies, je heb er niks aan maar ik heb zoveel gelachen!
En ondertussen ook nog 400palen opgetilt hahah

Zaterdag waren we daar mee klaar en zondag begon het te regenen en kwamen de eerste waarschuwingen op tv dat het wel is erg slecht kon worden...
Wij gauw allemaal voorbereidingen treffen en maandag stond alles blank! Heel queensland liep onder water!!! Wat best wel eng was want het bleef maar regenen! Gelukkig hadden we de paarden op tijd naar hoger land gebracht dus alles was ook en donderdag konden we beginnen met alle spullen terug zoeken (20 palen voor hindernissen bijvoorbeeld"
Zondagavond hadden we een heerlijk afscheid diner in een heel schattig restaurant
En maandagochtend gingen we dan eindelijk op weg naar het vliegveld!!
Smiddags onze schattige campervan opgehaald en zijn we begonnen aan het avontuur...

En geloof me het is een avontuur,
Savonds een parkeerplaats opgezocht en zijn we daar met ons gascookertje aan de slag gegaan,
Vervolgens afgewassen op de drinkplaats voor honden en daarna gaan slapen,
Ik was eerst een beetje paranoia omdat het toch wat onwennig voelt om langs de weg te slapen, ookal is de campervan nog zo schattig, dus bij elke auto die ik hoorde gluurde ik door de gordijntjes of het geen politie was om ons weg te sturen...
Maar ik heb wonderbaarlijk heerlijk geslapen!
Smorgens wakker worden bij een prachtige zonsopkomst en om 7uur zijn we aan de Great Ocean Road begonnen,
En great is echt zacht uitgedrukt,
Zoveel te zien niet te geloven en zoooo prachtig *zucht*
Eerst in een regenwoud geweest met echt een waanzinnige waterval,
Het was zo rustig en stil daar en de lucht was zo fris en rook zo lekker, het was fanatstisch om tussen al die woudreuzen door te wandelen!
en natuurlijk ook heel veel mooie dingen langs de kust gezien, zoals de 12 apostelen en loch arch (waar iedereen heen gaat omdat het zo beautiful is maar het heeft eigelijk zijn naam te danken aan het feit dat er een schip met de naam loch arch daar is geschonken)

Pffff il kan uren vertellen mensen,
maar ik ga stoppen en op zoek naar een plek voor vanacht!
Sorry voor alle typfouten maar ik typ op mijn telefoon terwijl justin over de weg raast (in nederland mag je op een 5 baansweg 100, hier gewoon langs de kliffen) dus ik schud alle kanten op hahaha

Lots of love,
Melissa

  • 05 Februari 2013 - 10:43

    Mama:

    Die Melis,ze is een dag onderweg,en heeft alweer zooooveel te vertellen,en ze maakt ook altijd zoveel mee,hahaha. Het is weer heel leuk om een verslag te lezen,en ik kijk nu al uit naar je volgende verslag,want wat zal je dan allemaal weer meegemaakt hebben??????? heel veel plezier nog!!!! xxxxx

  • 05 Februari 2013 - 17:56

    José:

    Tuurlijk nu heeeeel benieuwd of je na al het gehussel er niet uitziet als een verfomfaaid nederlands exemplaar.

    Leuk om weer te lezen wat je meemaakt, maar wat lijkt het me eng als je weet dat er zulk slecht weer op komst is. Klagen wij hier over een regenbuitje, bij dat vergeleken is dit hier in Nederland niks.

    Ben benieuwd naar je volgende berichten. Hou je haaks en geniet ervan.

    Enne....vergeet je niet de Tasmaanse Duivel voor mij op de foto te zetten?

  • 05 Februari 2013 - 21:54

    Jan Breedijk:

    Melissa wat een leuk verslag zeg,en nu na al dat harde werken lekker genieten van je vacantie heel veel plezier samen doei he groetjes Opa en Oma.

  • 11 Februari 2013 - 00:09

    Wil Neering:

    Meid, wat geniet je en wat maak je een hoop mee. Ik geniet van je reisverslagen. Goede reis verder. Tante Wil en Oom Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Campbell

Melissa

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 8997

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 30 Maart 2015

African Bush Life

08 Oktober 2012 - 06 Mei 2013

Australië

Landen bezocht: