zoveel avonturen - Reisverslag uit Esperance, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu zoveel avonturen - Reisverslag uit Esperance, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu

zoveel avonturen

Blijf op de hoogte en volg Melissa

11 Februari 2013 | Australië, Esperance

Gday!

De eerste week van de roadtrip zit er al weer op,
De tijd vliegt voorbij!

We rijden nu in het echte uitgestrekte Australie en het is prachtig!
Geen ontvangst met je telefoon maar daarvoor in de plaats zie je wel de meest mooie dingen...

Na de great ocean road hadden we een slaapplaats gevonden aan een rivier, echt een topplaats,
Maar savonds is het hier in het zuiden echt berenkoud,
30 graden verschil met overdag!
En kun je je voorstellen dat deze bikkels dan smorgens met 5 graden gewoon een koude douche gaan nemen!?

Smorgens weer verder gaan rijden naar MT Gambier,
Als je aan komt rijden weet je gewoon niet wat je ziet...
Een meer zo blauw,
Ik heb in mijn leven nog nooit zo iets blauws gezien,
De smurfen zijn maar witjes in vergelijking met dit!
En als je dan verder rijd zie je allemaal zout meren die lichtroze kleuren en landschappen zover als je kan kijken,
Uitgestrekt met niks en dan opeens weer vol bomen en dan weer bergen of opeens ben je midden in een dorpje wat tussen metershoge duinen ligt,het is gewoon waanzinnig en ik wou dat ik het beter kon overbrengen!

We zijn nog een middag in Adelaide geweest,
Even weer in de drukte,
Leuke stad, relaxed sfeertje maar we zijn nu echte cowboys en wouden al gauw de natuur weer in haha
Dus hop we zijn weer in onze Johnny gesprongen (alle campervans zouden een naam moeten hebben!) En naar MT Remarkable gereden,
Daar netjes een premit ingevult zodat we daar mochten slapen kom je eindelijk na 15 km hoog in de bergen blijkt het fire danger season en dus verboden daar te kamperen...

Oke, living on the edge, spanning er in houden dus gewoon daar gebleven,
We hadden ook niet bepaald veel keus want het bezinepompje was dicht en we hadden bijna geen bezine meer dus we moesten wachten tot het open ging,
Maar wauw het was daar zo mooi!!!
De volgende ochtend met de zonopkomst om 7uur aan een wandelroute begonnen,
Zou wat voor opa zijn hier want het is prachtig wandelen,
Al moet je hier soms wel een beetje gokken wat het pad is want het was een droge rivier waar je doorheen liep met alleen naar stenen =)

Daarna konden we tanken (echt, die dorpjes hier, 3 huizen een bezinepomp en soms een cafe als het een groot dorp is) en zijn we naar Baird Bay gereden,
Waar we bleven voor de nacht (10dollar betalen in de eerlijkheidsbox!) Met pelicanen 20 meter bij ons vandaan en de volgende morgen zijn we iets verder gereden want daar was een zeeleeuwen kolonie!!!!! WAUW!
Ik hou van dat geluid wat ze maken,
Hoe ze spelen in het water en slapen met zijn alle dicht tegen elkaar!

Murphys haystack was de volgende stop,
Onwijs grote rotsen in een de middle of nowhere,
En daar bleek dat ik een echte ozzie begin te worden want Justin wandelen nietsvermoedend en ik sprong voor hem en redde daarmee zijn leven want wat hij dacht dat een takje was was een 1,5 meter lange bruine slang....
Erg gevaarlijk en giftig en natuurlijk prachtig voor een foto!

Savonds op een parkeerplaats langs de weg geslapen,
We vonden 2 zittingen van een truck dus dat diende als stoeltjes voor tijdens diner

Geen toilet te bekennen dus je gaat gewoon in de bush,
Dus check je eerst of er geen spinnen of slangen zijn en het is natuurlijk belangrijk dat je even voelt hoe de wind staat...

Dit is nog maar de eerste week en ik heb nu al zoveel te vertellen,
Net reden we het westen in en werd onze hele auto binnenste buiten gekeerd of je geen fruit, noten, groente of honing bij je heb (we mochten dan nog wel die ene banaan snel opeten haha) gelukkig vonden ze onze honing niet, je mag alles van me hebben maar niet me honing, wel is geprobeerd op een pannenkoek? Gewoon doen, heerlijk!

En al het wildlife hier is zo geweldig!
Kangeroos die voor je autos langs springen,
Emu's die naast de auto wandelen en roofvogels zo groot dat je niet de auto uitdurft omdat ze je anders waarschijnlijk tussen hun klauwen nemen en je mee de bergen innemen...

Volgens mij klinkt dit verhaal als het nieuwste boek van J.K Rowling maar het is gewoonweg echt een heerlijk avontuur

Iedereen heel erg bedankt voor alle reactiea, hier of op facebook
Ik lees alles :)
Lots of love
Melissa

• 11 Februari 2013 - 11:42

Mama:

Wat een waanzinnig leuk reisverslag, Ik geloof zeker dat dit de reis van je leven is. En je hoeft niet bang te wezen dat je het niet goed overbrengt,want ik zie alles zo voor me, hahaha.Maar even zonder dollen,wie had ooooiiit kunnen denken,dat als er geen toilet is dat Melissa de bosjes induikt???? Nou ik zeker niet.....Maar ja soms is het niet anders he? En voor Justin springen om hem te redden van een gevaarlijke slang,dat is wel heeel heldhaftig.!!! ( ook dit had ik zeker niet verwacht,thuis bang voor alles wat insect was haha) Nou meissie nog heeeel veel plezier en te heldhaftig worden he? xxxxxx

• 11 Februari 2013 - 16:25

Jan Breedijk:

Het is haast niet te geloven;wat een verslag zeg .Als je straks thuis bent vind je het vast heel erg klein en ga je denk ik niet zo makkelijk langs de kant van de weg zitten voor een w c stop .Maar alles wat je nu ziet is geweldig dus geniet er nog maar van Let goed op de spinnen en slangen ;en nog heel veel reisplezier met z''n tweetjes Groetjes van Opa en Oma Kus van uit het koude kikkerlandje doei he.

• 11 Februari 2013 - 21:44

Jose :

Jemig. Het wordt steeds mooier. Ben nu echt heel benieuwd naar je foto's en verdere verhalen.
    Wat een ervaring......ben trots dat je dat gedaan hebt hoor. Geniet er maar van.