Sjakie in Chocoladefabriek en vele andere verhalen - Reisverslag uit Esperance, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu Sjakie in Chocoladefabriek en vele andere verhalen - Reisverslag uit Esperance, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu

Sjakie in Chocoladefabriek en vele andere verhalen

Blijf op de hoogte en volg Melissa

07 Maart 2013 | Australië, Esperance

Sorry dat het alweer een tijdje geleden is dat ik een verhaal geschreven maar ik heb zoveel gezien en gedaan in de afgelopen 3 weken, ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen!

Laat ik terug gaan naar waar ik gebleven ben en ik zal proberen het kort te houden...

Na de zeeleeuwenkolonie zijn we naar Cape le Grand national park gegaan,
Echt dat kun je niet geloven zo mooi, maar dat kan ik bij alles wel zeggen geloof maar witte stranden en zulk blauw water dat je gewoon op de bodem kan kijken zie je niet elke dag en wat een geluk hadden we in Lucky Bay want daar sprong een kangeroo over strand!
De walking track naar Frenchman peak was ook heel gaaf want er was geen track...
Ja paaltjes, maar je klom gewoon kilometer recht de berg op!

We zijn nog even in Perth geweest en daarna naar Nambung Np,
Dat was zo indrukwekkend om in al dat gele zand al die limestones daar te zien!

Karijini National Park was 1 van mijn favoriete al was de weg er naar toe nogal spannend want we zaten ineens in zulk noodweer! Ik kon amper de auto op de weg houden, golven regen spoelde over de weg en je zag niks dus ik moest wel stoppen, maar goed veilig aangekomen en het was adembenemend! Nietvte omschrijven dus dat word wachten op de fotos ;)

Het lijkt allemaal zo lang geleden, bijvoorbeeld onze kamelen tocht,
Wij hadden Tongo de 11jarige humeurige kameel maar het was zo leuk en de zonsondergangen zijn zo prachtig hier!

In the Kimberlys kan het gevaarlijk zijn in the wetseason
Dus daar zijn we vrij snel door heen gereden omdat daar de wegen compleet onder water kunnen staan, de rivier daar stijgt soms 8meter en dan staat het water 3 meter boven het wegdek en lopen in nationaal parken is ook gewaagd want het water staat op sommige plekken al over de weg en dat in combinatie met de borden: Danger, crocodiles live here maakt dat je niet te lang wil blijven!

Veilig aan onze weg naar beneden begonnen en de eerste stop waren de Devils Marbles, zo apart om in het midden van niks opeens duizenden ronde stenen te zien en wat misschien nog wel vreemder was voor de andere toeristen was dat er een blond hollands meisje met de naam Melissa op een steen was geklommen en niet meer naar beneden kon... Charming is het enige wat ik er over kan zeggen haha

Ja Central Australia vind ik zelf echt het leukst om te zijn, lekker tempratuurtje ook 41 graden...
1 van de gaafste dingen was natuurlijk het zien van wilde paarden en kamelen, ik bevond me gewoonweg in een movie want ze galopeerde langs in een uitgestrekte vlakte met zo een stofwolk er achter, waanzinnig!!!
Uluru is mooi maar Kata Kjuta vind ik zelf nog mooier en de Kings Canyon is helemaal prachtig, daar heb ik op heel wat randjes gezeten ;)

The Grampians zijn ook waanzinnig, wij waren heerlijk vroeg want ons de kans gaf om waanzinnge fotos te maken.

Op Philip Island hebben we de Little Penguin bewonderd, echt heerlijk om die beesten te zien, dan komen ze helemaal vol gegeten uit de zee, wachten ze netjes
tot het hele groepje compleet is en dan rennen ze de duinen in, maarja die dikke buikjes zitten nogal in de weg en dat in combinatie met korte pootjes zorgt dat je ze nogal eens ziet omvallen of ze worden neergehaald door baby penguins die graag wat te eten willen...

Van de week in een chocolat factory geweest maar daar kon je alleen door een raam kijken, the chocolat factory hier op Philip Island is zo veel leuker, je voelt je net Sjakie :)
Nadat je je golden ticket (eerlijk waar) in ontvangst heb genomen kom je in een droomwereld...

Zijn dit alle verhalen? Nee... Er waren meer walking tracks, meer nationaal parken, meer wilde dieren, meer plaatsen die we bezochten maar het is gewoonweg niet in een verhaal te stoppen!

De dag dat we geen bezine hadden is nog wel een leuk verhaal, nog 40km te gaan en de meter op empty, kangeroos steeds op de weg dus elke keer stoppen maar gelukkig hebben we het gehaald want in 3 uur 2 autos zien laat wel zien dat het niet zo een drukke weg waar snel hulp komt!

Waar ook niet erg snel hulp zal komen is de dag dat we een leuk nationaal park inreden, we zeiden nog tegen elkaar goh dit is een goede unsealed road, hard en niet die vervelende golven in de weg, dus ik lekker rijden en bij een mooi meer aangekomen parkeer ik netjes de auto en blijkt dus diep en mul zand te zijn... %@#$:& we waren NIEMAND tegen gekomen, we zaten 15 km diep in dat park en we zaten compleet vast!
Het was prachtig om daar te staan hoor, heb nog nooit zoveel papagaaien
en kakatoes bij elkaar gezien maarja daar hadden we even geen tijd voor want er moest gegraven worden!
Takjes onder de wielen gestopt in de hoop grip te krijgen en eindelijk na 3 kwartier zweten stonden we weer op de vertrouwde harde weg :)

Nu zit ik heerlijk in het avondzonnetje (na 41 graden is de 29 hier frisjes dus even een veat aan) en morgen ochtend gaan we Wilson Promotory national park in en later in de week Melbourne en dan is deze waanzinnige roadtrip alweer voorbij en ga ik een weekje relaxen op Tasmania om vervolgens aan de volgende roadtrip te beginnen in New Zealand...

Love,
Melissa

  • 07 Maart 2013 - 07:09

    Jolanda:

    hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiii,
    wat een geweldig verhaal weer, wat maak je weer veel mee.
    ben zo benieuwd naar al je foto,s.
    geniet maar lekker van wat je nog gaat doen en tot gauw, dike kus
    uit nederland xx

  • 07 Maart 2013 - 10:19

    Tineke:

    Wat is het weer een leuk verslag geworden,al heb ik vaak al een hoop van die verhalen gehoord,het blijft toch altijd weer leuk om te lezen. Het is inderdaad te veel om allemaal in 1 verslag te vertellen.Maar als ik bedenk wat je allemaal nog gaat doen,voordat je weer naar huis komt,mens wat geweldig moet dat zijn voor je!!!!Geniet er nog lekker van en dikke smakkerd !!!!!

  • 07 Maart 2013 - 15:59

    JJ.breedijk:

    Oma vind je verhaal geweldig maar ook een beetje eng hoor ?Nu fijn gaan genietenop Tasmanie en daarna Nieuw-Zeeland het kan gewoon niet mooier he. Heel veel plezier groetjes van Opa en Oma enlet goed op jezelf.toy toy toy Kus van ons doei Melissa.

  • 07 Maart 2013 - 19:10

    Jose :

    En dat was het volgende fantastische verhaal. Ik denk dat je een boek uit moet geven met al je avonturen. Leuk en leerzaam. Tot snel mails, haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Esperance

Melissa

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 9011

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 30 Maart 2015

African Bush Life

08 Oktober 2012 - 06 Mei 2013

Australië

Landen bezocht: