Time flies - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Melissa Breedijk - WaarBenJij.nu

Time flies

Blijf op de hoogte en volg Melissa

17 November 2012 | Australië, Tamworth

Hoi iedereen,

Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties elke keer, dat is echt heel leuk om te lezen :)

De tijd gaat zo ongelovelijk snel hier,
Zo was ik nog cowboy en zo zat ik in Newcastle in me hostel 100 meter van het strand!
maar na 2 dagen ging ik daar alweer vandaan en ging ik naar Port Stephens...

Compleet andere wereld!
Ik zat daar in een bungalow met 4 andere meiden en dat was onwijs gezellig,
ons huisje was in een jungle en toen we savonds in de bushkitchen ons eten stonden klaar te maken hoorde we opeens een heel vreemd brom geluid maar dat bleek een koala te zijn....
dus wij met een zaklamp op pad om hem te vinden maar dat werkt natuurlijk niet,
maar "gelukkig" was ik smorgens om 6uur wakker en dacht ik die beesten bewegen vast niet zoooo snel (ze schijnen altijd een soort high te zijn door de nevel van eucalytus) dus ik hop de bossen in en ja hoor ik zag een boom flink heen en weer bewegen en daar zat een pluizig koalabeertje naar me te kijken :)

Je kan hier echt prachtig de zonsondergang ging dus dat ben ik ook even gaan bewonderen op het strand,
beeld je de beelden van de Lion King in en dan zie je precies voor je wat ik daar zag! Prachtig!!!!

We zijn met een hele groep naar een Lookout geweest en we zagen daar een edchina (eigelijk geen idee hoe je het schrijft maar het lijkt een beetje op een miereneter maar ben met stekels) oow en voor me bungalow woonden 2 possums... zooo schattig!!!!!!!!!
oke de eigenaresse van het hostel heeft een iets andere mening omdat ze de kabels op eten maar ze zijn echt schattig hoor.
maar dat geld ook voor kangeroos, de meeste mensen hier vinden ze afschuwelijk omdat ze alle hekken slopen maar ik vind het onwijs gaaf om ze vooorbij te zien huppen

Wauw ik vergeet bijna te vertellen dat ik een whale watch tour heb gedaan...
en dat is zeker het vertellen waard want behalve dat ik een beetje zeeziek was,
de zee was echt wild niet te geloven,
was het echt AWESOME!!!
eerst zagen we een hammerheadshark (ter grootte van een dolfijn) en vanaf de boot vind ik ze best wel stoer,
als ik in het water had gezwommen had ik waarschijnlijk nu de voorpagina gehaald dat er een nieuw zwem talent ontdekt is, sneller dan het licht,
als er flitspalen in het water stonden had ik vast een hoge boete gehad maar dat allemaal terzijde vanaf de boot was het echt gaaf!
En natuurlijk de walvissen ook... hahah
er was een moeder met haar kalf en in tegenstelling tot me walvissen in Sydney sprongen deze compleet uit het water,
wat een natuurgeweld is dat maar waanzinnig gaaf!

Ik probeer zo min mogelijk steeds te zeggen awesome, waanzinnig, geweldig, prachtig en al dat soort woorden maar ik gebruik ze gewoon allemaal nog 1 keer om te beschrijven hoe het was dat ik op de pier zat en er 10 meter voor me opeens dolfijnen opdoken dat was echt AWESOME, WAANZINNIG, GEWELDIG & PRACHTIG!!!
ze gingen ook nog jagen, dan zijn ze zo snel, echt gaaf :)
gelijk even me moeder gebelt, die heeft het ook maar zwaar met elke keer midden in de nacht hyperactieve telefoontjes beantwoorden!

Tot zover Port Stephens,
een geslaagde week, een hoop mooie dingen gezien en een hoop dieren van me lijstje kunnen strepen

Nu ben ik in de buurt van Coolangatta waar ik werk heb gevonden,
het blijkt dus een "project" te zijn dus het is heel gaaf om alles mooier te zien worden, en met project bedoel ik dat Lisa (de eigenaresse) dit land heeft gekocht en er was niks, bushland, en nu is het zover dat ze 5 paarden erop kan houden en dat zullen er steeds meer worden en alles zal steeds luxer worden,
het is mijn taak om de jongens hier aan te sturen (ha-ha-ha wie wil dat niet ene paar mannen zeggen wat ze moeten doen!?) en voor de paarden zorgen dus ik heb het helemaal naar mijn zin :)
Hoe lang ik hier wil blijven??? (ik mag zolang blijven als ik wil) geen idee ik weet alleen dat ik heel graag wil slapen nu want ik was vanmorgen al om half 5 aan de gang...
waarom zo belachelijk vroeg? is Lisa soms een slavendrijver? Ben je uit je bed gevallen? nee hoor niets van dit alles maar gisteravond had ik Ella met haar veulen en een grijs paard helemaal achterin gezet, en dan hebben we nog een ander stel, dat is echt een couple en die stonden voorin.... de merrie, die op dieet is stond op een apart stukje met niet teveel gras.... dus het was half 5 en ik hoor een belachelijke herrie,
dus ik ging naar buiten,kijken wat er was, zie ik die merrie dus tegen dat hek aan schoppen en zelfs met haar borst er tegenaan duwen en stampen... dus ik kijk verder ja hoor haar vriend is dus ontsnapt en is dus beste vrienden geworden met Ella en haar veulen... Ouch dat vond mevrouw niet leuk dus die was van plan om dat hek eigenhandig tot motorfiets te verbouwen en als de wiedeweerga haar man terug te gaan halen.... dus ik in me qantas pyjama broek en flipflops dat paard ophalen en alles was weer koek en ei en ik hoopte nog even in bed te kunnen gaan liggen, bleek dat de deur was dicht gevallen van me caravan met de sleutels binnen... Ja hoor tuurlijk... na uit gelachen te zijn door mijn ouders die ik toevallig ana de telefoon had vond ik uiteindelijk een snee in het horgordijn en kon ik mijn hand naar binnen wurmen en de deur openen... en toen was het etenstijd voor de paarden!
Dus diepe zucht en ben dus vanaf dat moment gaan werken,
Nu dus heerlijk slapen,
hopen dat er niet weer gekko' s in me kamer rondrennen, rare beesten
maar ow ow wat een hoop dingen maak ik hier mee,
Australie is echt geweldig! :D

Liefs
Melissa

  • 17 November 2012 - 12:03

    Jolanda:

    hoi schattie, wat een gweldig vehaal weer om te lezen. en wat maak je lekker veel mee glukki gaat ales go met je genieten ennog eens genieten, tot je vlgende verhaal, dikke kus vanuit het koudeholland xxx

  • 17 November 2012 - 16:23

    Pap En Mam:

    Heey die Mel, wat een waanzinnige dingen maak je toch allemaal mee,maar ach....we waren dat in nederland ook wel een beetje gewend,ga je met melissa op pad dan maak je van alles mee. maar wat je hier allemaal meemaakt is echt heel leuk om te lezen en te horen ( ja iedereen die dit leest,heb maar een BEETJE medelijden met ons hoor ) want wij horen het als eerste uiteraard maar dan om half 6 s"morgens of half twee s"nachts hahaha maar we blijven toch van je houden hoor!!!!!.Geniet er nog lekker van en kijk goed uit!! xxxx papa en mama

  • 17 November 2012 - 19:08

    Gabi :

    Meis wat een verhaal weer geweldig. Ik geniet echt met je mee hier in Holland. En dat met die paarden ik zie gelijk Sonny en baldi voor me dan haha. Leuk leuk straks kan je weer niet zonder paarden ...... Na dan vang ik je op volgend jaar als je terug komt. Have funn. Xxxx

  • 18 November 2012 - 16:48

    Oma En Opa Breedjk:

    Hallo melissa Ikheb je hele ver slag gelezen. Hardstikke goed zeg wat jij daar allemaal meemaaakt.
    Je petje wordt steed groter.En wat fijn dat je nu een fijne baan hebt op zo;n gezellige paardenboerderij.
    Geniet er maar van hoor en ook van je eigen caravan.Toppy he.nou Melis ik wens je een fijne tijd toe;en doe de groeten aan de paardenfamilie.Groetjes van Opa en Oma tot je volgende riesverslag Doei he.

  • 21 November 2012 - 21:13

    Karin:

    Hey Melis,

    Ik was een spannend boek aan het lezen maar toen ik aan jouw reisroman begon kon ik niet meer stoppen en heb het boek maar weggelegd! Waanzinnig ( ik ga ook met die woorden smijten) dat je het zo naar je zin hebt meid! Het is hier echt herfst en dus nat en koud! Het lijkt me trouwens echt iets voor jouw om die jongens aan te sturen, nu je vader en Rutger rust hebben heb jij toch wat te commanderen...hahahaha grapje hoor.
    Trouwens best sneu voor je ouders om steeds midden in de nacht wakker gebeld te worden! Maar geen nood daar raken ze heus wel aan gewend hoor, gewoon blijven bellen hoor.Ik wens je nog veel plezier meid, en ik blijf je volgen hoor!De verhalen worden steeds spannender....

    Lieve groetjes Karin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tamworth

Melissa

Actief sinds 22 Sept. 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 9025

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 30 Maart 2015

African Bush Life

08 Oktober 2012 - 06 Mei 2013

Australië

Landen bezocht: